søndag den 14. august 2011

En af de mere seriøse

Ja som i måske nok kan gætte ud fra overskriften, bliver det her en af de mere seriøse indlæg, men det er om et emne jeg rigtig godt kunne tænke mig, at der blev gjort mere opmærksom på, så i må bare lige bære over med mig.

Det startede med at jeg sad og læste bloggeren Kias blog, http://www.fierceogfattig.dk/, og læste dette indlæg: http://www.fierceogfattig.dk/2011/07/fierceogfattig .... Billederne og ikke mindst teksten omkring hvordan Kia virkelig håber på at kunne hjælpe disse børn i Afrika via hendes støtteindsamling som du kan finde lige her: Støt fierceogfattig's støtteindsamling til afrikas børn, fik mig virkelig til at vågne op og tænke på hvor lidt der egentlig skal til at hjælpe andre mennesker, og hvor meget man egentlig tager for givet. Hvor mange kroner om måneden bruger jeg ikke lige på fuldstændig ligegyldige ting, som fx tøj jeg inderst inde måske godt ved at jeg alligevel ikke kommer til at gå med, fester og dermed nogen gange drikkelse dertil, ting jeg tænker "den kunne jeg da godt komme til at bruge på et tidspunkt" og slik og mad når jeg har lange dage i gymnasiet og lige skal ned og snolde i kantinen på mit gymnasium. Mit bud er at det altså løber op i en del til sidst, og jeg siger heller ikke at der ikke også skal være plads til det, men hvis jeg nu tænkte mig lidt mere om nogen gange, og sparede pengene, kunne det altså blive til en del i længden, især når jeg nu har et fritidsjob hele året rundt. Derfor besluttede jeg mig for at donere et beløb til fierce&fattigs indsamling til afrikas børn, og ud over det melde mig ind i http://unicef.dk/, som fra nu af kommer til at trække 50 kr. fra min konto. Et beløb jeg sagtens vil kunne undvære hver måned, for come on, hvor mange gange har jeg ikke lige brugt 50 kr. på drikkelse i byen eller noget andet lige så ligegyldigt? Jeg håber i hvertfald de 50 kr. vil komme til at gøre bedre nytte et andet sted, men hvis du sidder derude og er i tvivl om hvad pengene overhovedet går til, kan du her se en video fra Unicef om hvad de bruger pengene til: http://gios5.dk/hvadgaarpengenetil/

Det er overhovedet ikke for at sidde og sige at man bare er en forkælet dansker uden noget hjerte hvis man ikke støtter nogen organisation - overhovedet! Jeg føler bare det er noget jeg gerne vil gøre for andre, og nogle penge jeg gerne ser blive trukket fra min konto hver måned, og dette indlæg er egentlig også bare mere skrevet i et håb om at gøre nogen der ikke er opmærksomme på problemet, eller er i tvivl om hvordan de kan hjælpe, på hvor nemt det egentlig er. Ude på siden af vores blog har jeg nu også tilføjet et billede af Unicef, og hvis man trykker på det, kommer man ind på siden hvor man kan melde sig til at bidrage Unicef med det beløb man nu har lyst til hver måned, super hurtigt og nemt :)







Billederne ovenover er taget fra denne side: http://www.theatlantic.com/infocus/2011/07/famine-in-east-afria, som er en artikel omkring hungersnøden i østafrika. Virkelig skræmmende artikel, men samtidig også værd at læse!
Tak for opmærksomheden, håber der er nogen af jer andre derude, som også har fået lyst til at hjælpe til med at gøre en forskel.

// Emilie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar