mandag den 28. december 2009

Anmeldelse af Coco før Chanel:

Jeg var her d. 19 december inde og se filmen "Coco før Chanel" sammen med min mor og to søskende, og må sige at jeg blev meget (positivt) overrasket over filmen! Havde ikke rigtig regnet med det helt store og hvis jeg skal være helt ærlig havde jeg ret store planer om at falde i søvn et stykke inde i filmen. Jeg var simpelthen så træt den dag! Men det skulle der ikke blive noget af, for jeg var næsten som tryllebundet gennem hele filmen. Man møder jo Coco som hun bliver kaldt i en meget ung alder forladt af hendes far på et børnehjem hvor hun bor sammen med sin søster og følger hende helt indtil hun er et godt stykke oppe i alderen. Og holda helt kæft hvor var den kvinde dog genial! Flere steder i filmen bærer hun tøj som vi stadig ville bære den dag i dag, og ting som stadig er på højeste mode. Hun bærer b.l.a en palliet jakke, en stribet trøje, store halskæder/ringe og den klassiske sorte kjole med et langt snit nedad ryggen. Hun er virkelig bare en kæmpe (hvis ikke den største) modeikon inden for branchen og det er jo helt vildt så meget oppe i tiden hun stadig er den dag i dag! Virkelig spændende film at se og især hvis man interessere sig for mode! Skuespilleren Audrey Tautou spiller også bare rollen som Coco Chanel helt fantastisk og ligner faktisk også ret godt den ægte hvilket bare gør det hele meget bedre! Men holda helt op en fantastisk kvinde!! :D

Coco Chanel qoutes:

"Fashion fades, only style remains the same"
"A girl should be two things: classy and fabulous"